Sunday, November 21, 2010

Ta'arufku Pada RisikkanMU


Tujuh langkah pilu air mata sendu

kemboja mewangi di pusaraku

talqin itu untuk aku

gugup jantung mungkar dan nakir bakal bertamu

gegak gempita hatiku



Ya Allah.....

taarufku pada risikkanMU dahulu

seawal roh dan takdirku ditentu

jalan lurusMU aku menyimpang

ujianMU aku berkeluh kesah

perintahMU aku persenda

laranganMU aku agungkan



Ya Allah.....

tak terbayar amanahMU

tak terlunas daieku

usia ku biarkan kelam

gelap tanpa iman dan taqwa



Ya Allah

aku hamba yang sengketa pada agama

meluap marah pada pendakwah

jijik pandanganku pada azabMU

persenda pula hukumMU



Ya Allah

selesai talqin itu

aku bakal dihujah soal

tak berguna rintihan dan pintaku

aku hambaMU yang kerugian

pada tika ini taubatku tak dijengah

air mataku tak dibelas

senduku tak diendah

kerana seusia hidupku

aku bukan hamba yang taat pada penciptaku

0 comments: